Le ventre de Paris, 1874 „Je to ale pakáž, tihle počestní lidé.“ Tak jako osobnost Émile Zoly nelze pominout při výčtu nejvlivnějších osobností druhé poloviny 19. století, tak nelze bez hlubšího pozastavení se pominout Zolovo dílo, v době svého vzniku a ostatně i dnes charakterizované jako přehnaně brutální, ba přeexponované, ne-li se sklonem k patetičnosti, jako významný fenomén doby svého vzniku, který významně spoluurčoval soudobou společenskou náladu. Nicméně pod vnější slupkou sociální kritiky soudobé společnosti ale i lidské bestie, jež je v každém jednotlivci obsažena, se skrývají slova básníka a byť to navenek zní jakkoliv absurdně, ba až rouhačsky, Émile Zola je přímým následovníkem Victora Huga, Břicho Paříže pak lze položit jako paralelu k Hugovým Bídníkům.
Přidáno: 04 Kvě 2021
Pro stažení se přihlaste