Anotace:
Určitá separace života mládeže od světa dospělých a „vymezení" zcela specifického prostoru mohou vést k pocitům nepřijetí a k tomu, že se dospívající cítí značně omezeni ve svém vlivu na širší společnost. (
Mnohdy může dojít k nepochopení žáků/studentů spjatých se subkulturou mládeže, případně jejich zařazení do kategorie „provokatér", „rebel", „násilník", „narkoman" atp. A právě jedinci ve školním prostředí jsou často zdrojem mnoha otázek, nejasností a předsudků ze strany učitelů i dalších pracovníků školy. Některé otázky pomůže zodpovědět i tato kniha.
Pedagog by se měl seznámit s jednotlivými subkulturami mládeže, aby lépe dovedl pochopit prožívání a jednání dospívajících, kteří se pohybují v prostředí subkulturních part. Základní orientace v této problematice může v pedagogické praxi usnadnit komunikaci mezi pedagogem (psychologem, preventistou, sociálním pracovníkem či rodiči) a žákem/studentem, který se zajímá o určitou subkulturu či životní styl.
Pedagog tak může studenta vést i k hlubšímu pochopení problematiky, upozornit jej na vhodnou literaturu, která se životními styly zabývá, porozumět jeho problémům, zájmům, emocím atp.
Přidáno: 04 Kvě 2021
Pro stažení se přihlaste